środa, 3 marca 2010

Pani H.Jurałowicz-Kurzydło napisała nawet wiersz o hafcie kaszubskim

HAFT KASZUBSKI

Misternie igłą wiążę w bukiety
Na białym lnianym płótnie
Kaszubskie motywy barwy i kwiaty
Oto tulipan dumny,wysmukły
A barwa jego ciemnoniebieska
Wzburzone morze mi przypomina
Tuż obok jezioro lśni przejrzyście
Błękitu odcieniem jaśniejszym
A kiedy oczy zwrócę ku niebu
Tę barwę modrą w swym hafcie umieszczę
Róże kaszubskie i margarety
Któż by was nie pokochał
Złoto bursztynu łąki zielone
Też w swe bukiety wplotę
Historia Kaszub w kwiatach zaklęta
Jak barwna tęcza się snuje
W wiśniach czerwonych radość się śmieje
A w czerni krzyżackie zbóje
Z haftem poznaję ziemię swych Ojców
Gamą kolorów urzekną mnie Wdzydze
Zachwyci błękitem Żukowo
Czerwienie Pucka i Wejcherowa
Tuchola urzeknie...
Barwą jesiennych lasów i borów
Słupskie kolory też mi nie obce
I choć ich barwy są trochę zimne
Lecz Słupsk to przecież moje miasto
Więc cieszą oczy...
Bo są mi bliskie prawie rodzinne
Ludzie tworzyli przez wieki całe
Haftu historię,barwy,odcienie
Więc strzegąc tradycji Ojców naszych
Sławię dziś haftem kaszubską ziemię

Brak komentarzy: